agencje seo, firmy seo, kampanie seo

Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Reklama, marketing, promocja

Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, są w stanie to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie rekomenduje się, to podjęcie starań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie śledząc każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować rzetelnie i – kluczowe – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet skierowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specami od SEO w zatrudnione są tam też eksperci od grafiki, programowania, content marketingu i kampanii Google Ads służący rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Agencja SEO – transparentność jej prac to podstawa

Polskich agencji SEO jest wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w SERPach? Polecamy postawić na firmę, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba agencji SEO, ale także tych kreatywnych i marketingowych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od około dekady, można mieć pewność, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może w każdej chwili pochwalić się ciekawym portfolio swoich dotychczasowych prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest zakładka z prezentacją tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, by sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi branżami pracowała oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, która pracuje przejrzyście: pisze o planach zadań na zbliżające się miesiące, jak również przekazuje raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Kolejna niebagatelna kwestia to spersonalizowana oferta i dostrojenie strategii działań do potrzeb działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w przeciągu kwadransa, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO winien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, potrzebne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie można wyszperać samodzielnie online, jak np. informacja o realizowanych do chwili obecnej działaniach SEO czy o najistotniejszych dla klienta produktach lub usługach, które chciałby wypromować.

Jaki system rozliczenia z firmą SEO jest najkorzystniejszy?

Przezornie powinno się potraktować agencje SEO, które proponują umowę z opłatą za uzyskany efekt. W takim systemie klient rozlicza się z agencją SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe osiągną wynegocjowane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top3 lub pierwszej strony wyników). To w dalszym ciągu często proponowany rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą duże zagrożenie – można bowiem osiągnąć natychmiastowe rezultaty naruszając reguły określone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, zatem solidna firma SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych pozycji. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to z rzadka bywa ona stała – co do zasady w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, aby opracować szczegółowy audyt SEO, a następnie wcielać w życie wszystkie wyliczone w nim sugestie. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na działania są dużo mniejsze.

Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]