Więcej o strony internetowe pozycjonowanie.
Funkcjonują trzy główne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak finały Pucharu Europy w piłce nożnej, Dzień Matki czy Zielone Świątki. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana z należytym wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową albo zmienioną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i sprawdzone wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą stosownego doboru słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest także to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 szara,
– smartfon Huawei P30 biały,
– obuwie sportowe Adidas Runfalcon białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę towarów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu istotne jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– państwo (przykładowo “hotele Polska”)
– miasto (“masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep ogólnospożywczy Żoliborz”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do odbiorców przebywających w konkretnym regionie. Taka metoda pozycjonowania jest preferowania też wtedy, gdy firma ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.
Nasze dane teleadresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]