Zwiększenie widoczności strony za pomocą PBN

Reklama, marketing, promocja Usługi Witryny www

Na pbnmarket.pl znajdziesz korzystną ofertę private blog network.

Żeby odbiorca odkrył twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale także zadbać o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne fachowe i użyteczne dla użytkownika informacje. Jednak nie wolno też zaniedbywać tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest korzystanie z PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – proste zdobywanie dużej liczby zdywersyfikowanych linków

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a następnie nadzorowane przez jeden podmiot (zwykle przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. Prywatne sieci portali są zazwyczaj wykorzystywane jako jeden z komponentów wieloaspektowej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze rezultaty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej odpowiednio zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia dużej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich stworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a następnie trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich na stosownym poziomie.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP

PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To niejako każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym katalogu firm czy artykuł, w którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Drugi interesujący sposób na wykorzystanie możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają lepiej użyteczność pierwotnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych rozumieją jako znak, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne uwagi teksy. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL (Your Money Your Life), w którym kluczowe jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z bieżącymi wydarzeniami, prawem zdrowiem czy inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO